Bilder som Expressen/Kvällsposten vill mörka för svenska folket

Fotografen Freddy Mardell springer på en av alla dessa dramatiska vardagshändelser som sker i Malmö. Denna gången utanför Kronprinsen, där en man misstänks ha blivit utputtad från huset efter ett bråk. Expressen vägrar ta emot den prisade fotografen Freddy Mardells bilder, eftersom de inte vill visa den verklighet som möter vanligt folk i Malmö idag.

En vanlig kvinna, i vita byxor, tar sitt ansvar som vanlig medmänniska och försöker rädda det blodiga offret.

Ambulansvårdare och brandkår kommer på plats för att hjälpa den svårt sargade mannen.

En anställd på den närliggande vårdcentralen kommer ut och tröstar hastigt den kvinna som först upptäckte och försökte hjälpa den blodige mannen.

Den nedblodade kvinnan får sedan tröst från förbipasserande.

Det är denna typ av dramatiska vardag som etablissemangets politiker och media inte vill skall exponeras för svenska folket

Offret har åkt in i ambulansen och brandmannen börjar spola bort blodresterna från trottoaren.

Ordföranden Jonatan Lundqvist kritisk till egna Reportrar Utan Gränser på pressfrihetens dag

Jonathan Lundqvist är ordförande för Reportrar Utan Gränser, som i samband med pressfrihetens dag blir intervjuad av Johan Andersson. Hela intervjun innehåller flera intressanta frågor kring hur Sverige, som nyss hotat med att införa censurlagar, kan hamna 43 placeringar över t ex USA. Jonathan Lundqvist är kritisk till sin egen organisation, som inte lyckas mäta det som den skall.
Johan Andersson ringer och är kritisk till att USA skulle ha sämre pressfrihet än Sverige, när konservativa FoxNews kan verka och få in pengar via reklam. Motsvarande sidor i Sverige, t ex Samhällsnytt och Fria Tider kan inte få in reklampengar pga av att den svenska staten betalar trollarméer som Jagärhär för att sitta och falskanmäla och påverka annonsörer, till de ger upp.
Istället lyfter RUG fram att Indien har trollarméer som är betalda av staten.
Ett annat absurt exempel är att Malta hamnar på plats 65, när Fria Tider tvingas sitta på Malta för att kunna göra journalistik i Sverige.Hur kan då Reportrar Utan Gränsers pressfrihetsindex hamna så snett? Jonathan Lundqvist berättar att man tar in rapporter från 20 olika personer, som ligger till grund för den globala jämförelse som görs. Uppenbarligen har Reportrar Utan Gränser bara skickat frågor till journalister, som är mycket tätt knutna till etablissemanget, regeringen och den monopolliknande ägarfamiljen Bonnier. Annars hade svaren blivit helt annorlunda och bättre överensstämmande med verkligheten. Vem som svarat på frågorna är hemligt, men Jonathan Lundqvist erkänner att det är första gången någon ställer frågor kring vem som svarat och vad de har för preferenser.Ordföranden Jonathan Lundqvist säger bl a att “vi har skäl att vara självkritiska”, “vi har metodproblem”, “vi har varit dåliga på att mäta medborgarjournalistik” samt “om inte verkligheten stämmer med kartan, måste vi ändra kartan”Slutligen drar Johan Andersson slutsatsen att hela pressfrihetsindexet lider av ett moment 22. I Sverige hittar man inga andra röster, som kan svara på frågor om statens förföljelse av journalister, alltså drar man slutsatsen att det inte sker någon förföljelse, medan i Nordkorea hittar man inte heller någon som hävdar att man är förföljd av staten. Då är det dock plötsligt ett bevis på att det finns förföljelse, eftersom de, i motsats till Sverige sedan tidigare har ett dåligt rykte. Reportrar Utan Gränsers Jonathan Lundqvist medger att det kan vara så.

Jonas Kanje HD försöker med härskarteknik

Chefredaktören Jonas Kanje påstår att Granskning Sverige skulle leda en “hat och hot” mobb. Han jämför sedan med kriminella för att ge mer tyngd åt något som är helt gripet ur luften. När vi ringer för att fråga vad han har för bevis, kör han med härskarteknik. Lyssnar inte på frågan utan söker istället på numret på den som ringer.

https://www.hd.se/2018-04-22/hat-och-…
Helsingborgs Dagblad var den tidning som arrangerade den vänsterextrema gala där “guldspaden” delades ut till Mathias Ståhle, som medvetet ljugit om Granskning Sverige.
Eskilstuna-Kuriren, som Mathias Ståhle har hårt drivit linjen att de blivit hotade pga “granskningen” av Granskning Sverige. Även Jonas Kanje driver den linjen i sin artikel.

“I samband med helgens prisutdelning och konferens berättade också Mathias Ståhle och EK:s chefredaktör, Eva Burman, om den formidabla skitstorm som deras granskning satt dem i. Hatet och hoten bara vällde in till redaktionen och medarbetarna.”

Detta är något som man upprepat gång på gång. Mathias Ståhle har t o m hävdat att han fick bära skottsäker väst av rädsla för Granskning Sverige. Problemet för mytomaner är att de inte kan hålla sig undan från att skryta. Själva anledningen till mytomanin är ju att blåsa upp sitt ego till något som man inte är. Därför ger Mathias Ståhle dagarna efter “avslöjandet” om trollfabriken 2017 en intervju med tidningen Journalisten, där han i sin högfärd avslöjar sig själv som mytoman.

“– En höftning är 99 procent kärlek, 1 procent hat. Vi pratar om tiotusentals reaktioner i sociala medier och mejlkorgar och på telefon. Jag är helt överväldigad. Jag hade nog trott att ämnet som sådant är lite för nördigt, men det känns lite som att jag träffade en nerv i den svenska folksjälen. Jag trodde att det mest var intressant för andra journalister och opinionsbildare. Men det är mycket mer vanligt folk än kollegiala ryggdunkar i min mejlkorg. Det gör mig väldigt glad.”

Sedan berättar han det som gör hela hans “avslöjande” om en “trollfabrik” till ett fiasko.

“Jag loggade ut helt, med min chefs stöd. Granskning Sverige ringde mig själva flera gånger under helgen efter publiceringen. Men varför skulle jag svara? Det är två anonyma nättroll som leker privatdetektiver. Det finns ingen som helst anledning att föra en konversation med dem.”

Presstödet – ett sällan skådat miljonbedrägeri

Det håller på att blåsa till storm kring de faktum att twitterkontot Granskning Sverige – Praktikanten avslöjat och polisanmält att olika liberala & kommunistiska tidningar fuskar med presstödet. Granskningen, som började förra året, har burit frukt & ETC-koncernen har “plötsligt” lagt ned 12 tidningar. Expressen har nu börjat ringa till Granskning Sverige för att försöka rädda sina kollegor på kommunisttidningarna.

Fusket som nu avslöjas dag efter dag är uppseendeväckande och belyser ett genomkorrumperat system, som öser ut skattebetalarnas pengar på olika antidemokratiska publikationer. Men låt oss ta det från början.
För att få presstöd måste man ha ett antal prenumeranter. Detta sker i treppsteg. Första trappsteget är vid 1500. Har man t ex 1499 prenumeranter får man inget presstöd. Har man 1501 får man ett generöst bidrag. Detta öppnar upp för fusk med “stödprenumerationer” och utdelande av gratisexemplar.

Presstödsnämnden skall granska och kontrollera att allt går rätt till och sedan dela ut pengarna. Att så mycket fusk nu kan avslöjas beror på att tidningarna lämnat dubbla redovisningar.  Man har lämnat en “redovisning” av prenumeranter till Presstödsnämnden, men lämnat en annan till skatteverket. Det Granskning Sverige – Praktikanten gjort är att jämföra dessa två redovisningarna. Då har man hittat fusk på mängder av ställen.

Fusket har möjliggjorts av att Presstödsnämnden gett i uppdrag åt en extern aktör att granska tidningarnas ekonomi & redovisningar. En aktör som inte går under offentlighetsprincipen och därmed saknar insyn från allmänheten. Under bara de senaste åren har aktören bytt namn flera gånger, men nu heter man TS Mediefakta. I den tveksamma organisationen sitter politiska aktivister bl a Tidningsutgivarnas ordförande Janette Gustavsdotter, som gått i främsta ledet för att införa censur av Granskning Sverige. TS Mediefakta har alltså för Presstödsnämnden “bakom ljuset”, vilket dock inte fråntar nämndens ansvar att kontrollera.
Att fusket kunnat fortgå har två möjliga förklaringar. Antingen är Presstödsnämnden slarviga/likgiltiga för att tidningar fuskar, eller så har man medvetet mörkat att man illegalt stödjer vänsterextrem & socialliberal press. Att man placerat ekonomigranskningen i ljuskygga och ickeoffentliga TS Mediefakta talar för det sistnämnda.

Hur har detta fusk kunnat fortlöpa, kanske i årtionden? Varför har ingen media har granskat detta tidigare?
Kanske är hela etablissemanget inne i samma korrumperade cirkel. Den ena “kliar den andres rygg”. Många av de här kommunistiska och vänsterliberala tidningarna fungerar som plantskola för journalister och chefredaktörer. Man blundar medvetet för fusket.

Den enda Sverigevänliga tidning som fått presstöd är Nya Tider. När det gick igenom föranledde det en sådan konflikt att fler ledamöter i Presstödsnämnden avgick i protest, trots att Nya Tider var en av få som faktiskt uppfyllde de formella kraven. Det är alltså den typen av politiska aktivister som sitter och har suttit i Presstödsnämnden.

Följ med när miljonbedrägeriet avslöjas i realtid:

Google/Youtube driver nu valrörelse ihop med Socialdemokraterna

Granskning Sverige hade medborgarjournalister på plats för att ställa frågor till Googleägda Youtubes chef Ben McOwen Wilson i samband med mötet med regeringen under fredagen. Helt lönlöst. Beväpnade vakter spärrade av hela gatan när de olika representanterna skulle in och ut ur Rosenbad. Här är frågorna som aldrig kunde ställas:

1 Du säger att Youtube är en öppen plattform som bygger på yttrandefrihet. Varför censurerade ni då fyra medborgarjournalistkanaler, Granskning Sverige, som granskar missförhållanden i regering och media?
2 Du skriver att Granskning Sverige sysslar med ”Mobbning, hat & trakasseri”. Kan du ge något exempel på när Granskning Sverige gjort detta?
3 Reportrar utan Gränser likställer medborgarjournalistik & journalistik. Anser Youtube att journalistik är ”trakasseri, hat & mobbing”?
4 Det är uppenbart att familjen Bonnier & regeringen agerar gemensamt. Det är uppenbart att de inte drar sig för att införa censur. Tycker inte Youtube att man fram till censurlagarna är på plats skall få ifrågasätta detta på @YouTube , utan bli censurerad i ”förebyggande syfte”?
5 Varför ger ni efter för just trakasseri, hat & mobbing, som @Expressen & @dagensnyheter gör mot @annawikland? Tycker ni de är en bra utveckling att om man stör er när ni går på fest, så får man sin vilja igenom?
6 Varför bryter Google/Youtube mot svensk lag när ni förbjuder era anställda att svara på frågor?

7 Mark Zuckerberg har bett om ursäkt för Cambridge analytica. När kommer er ursäkt för påverkan på svenska valet och när kommer medborgarjounalistiska Granskning Sveriges helt lagliga, legitima & för demokratin livsviktiga verksamhet återställas på YouTube?

Youtube har användaravtal som Granskning Sverige följt. Granskning Sverige har följt svensk lag. Ändå censureras hela kanalen + fyra relaterade kanaler till i det största digitala bokbålet sedan andra världskriget. Detta efter påtryckningar från familjen Bonnier och den blodröda regeringen, som inte vill att någon ickekontrollerad journalistik skall förekomma under valrörelsen.
Mötet på Rosenbad var ett möte mellan personer som blivit granskade och fortfarande står under lupp. Uppställningen är nästan skrattretande löjlig.
Patrik Oksanen – Henrik Arnstads efterföljare som dag efter dag sprider konspirationsteorier om alla som betalas av Putin. Naturligtvis kan han aldrig bevisa att det han säger är sant eller belägga det med någon källa. Därför har han gjort sig otillgänglig för frågor och granskning.
Thomas Mattsson – Den vapendömde chefredaktören på Expressen som stolt samarbetar med våldsvänsterextrema AFA. Icke tillgänglig för frågor.
Janette Gustavsdotter – Har som ledare för tidningsutgivarna gjort allt för att Sverige skall införa censur av misshaglig journalistik. Har slutat svara i telefon efter hon blivit avslöjad som okunnig i juridiska frågor kring upphovsrätt på Youtube.

Vad gjorde denna trion på ett möte mellan Google/Youtube, Twitter & Regeringen? Naturligtvis är detta en föreställning som syftar till att påverka det svenska valresultatet. Att mötet ens sker i Rosenbad och inte i riksdagshuset, med en regering som har ett mycket svagt folkligt mandat i procentsiffror, är en skandal. Att Google, som Facebook, inte ens har någon invändning mot mötets ickedemokratiska påverkansform, är en skandal. Att Google/Youtube inte ser igenom att regeringen hotar med en lagstiftning som inte är genomförbar, dvs ett luftslott, är också en skandal, men ett tecken på att man nu slutat vara en neutral plattform.
Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Expressen och nu Google verkar nu driva valrörelse ihop och gör allt för att hindra att medborgarna granskar makten.

Regeringen ljuger – vill skrämma Youtube till självcensur

Idag har regeringen, på uppdrag av familjen Bonniertidningarna Expressen & DN, bjudit in Europachefen för Youtube.
Man hotar med lagstiftning om inte Youtube tar bort innehåll, som regeringen inte gillar. Men det är bara ett luftslott. Det finns inget förslag eller lösning på hur detta skall gå till. Allt är bara en fars i syfte att skrämma Youtube, vilket dessa samtal med Peter Erikssons pressekreterare Carl-Martin Vikingsson avslöjar.

Sture Allén erkänner att Sara Danius är inkvoterad pga kön

Svenska Akademien har i sitt jämställdhetsarbete valt kön före bakgrundskoll.
Ständige sekreteraren Sara Danius har 9 halvsyskon & mamma Anna Wahlgren har varit gift med 7 olika män. Hon kommer från en miljö av dåligt omdöme, vilket nu har bevisas, när hon som ledare startat ett internt skyttegravskrig. Totalt oansvariga människor, som kommit till maktposition pga rätt kön/politisk åsikt, men som egentligen borde städat trappuppgångar. Bocken är trädgårdsmästare i Sverige. Håller akademiledamoten Sture Allén med? Det låter nästan så. Han är dock själv medskyldig till haveriet, genom att välja en ledare på kön, istället för på meriterade ledaregenskaper och bakgrund. Nu får man betala priset.